Tietosuojaselosteet

Tietosuojaselosteet

  1. Yleinen tietosuojaseloste
  2. Tietosuojaseloste verkkosivun käyttäjille
  3. Tietosuojaseloste sidosryhmille ja asiakkaille
  4. Tietosuojaseloste työnhakijoille
 Privacy statements
  1. Privacy Statement for Website Visitors and Website Cookies
  2. Privacy Statement for Customers and Business Stakeholders

  3. Privacy Statement for Applicants

Yleinen tietosuojaseloste

Tämä yleinen tietosuojaseloste (”Yleinen Tietosuojaseloste”, ”Tietosuojaseloste” tai ”Seloste”) soveltuu Accountor Ohjelmistoliiketoimintaan, johon kuuluu useassa maassa toimivia yhtiöitä. Henkilötietojen käsittelyä koskevat olosuhteet määrittävät mikä yhtiö päättää henkilötietojesi käsittelystä.

Henkilötietojasi koskevia päätöksiä tekee (eli rekisterinpitäjänä) toimii se Accountor Ohjelmistoliiketoimintaan kuuluva yhtiö, jonka kanssa asioit kyseisessä tilanteessa, esimerkiksi se Ohjelmistoyhtiö, jonka kanssa sinulla tai edustamallasi yrityksellä on sopimussuhde, tai se Ohjelmistoyhtiö, jonka luona vierailet.

Selosteen lopusta löydät yksityiskohtaiset tiedot sen piiriin kuuluvista henkilötietojen rekisterinpitäjistä sekä osoitteet tietosuojaan liittyviä yhteydenottoja varten.

Kun Selosteessa käytetään ilmauksia ”Ohjelmistoyhtiö” tai ”me”, tarkoitetaan sitä Accountor Ohjelmistoliiketoimintaan kuuluvaa yhtiötä, joka vastaa henkilötietojesi käsittelystä.

Tietosuojaseloste kertoo, miten henkilötietojasi kerätään ja käsitellään, kenelle tietoja luovutetaan, kuinka pitkään niitä säilytetään, ja mitkä ovat sinun oikeutesi henkilötietojesi suhteen.

Tämä Seloste koskee henkilötietojen käsittelyä. Henkilötiedot tarkoittavat tietoja, jotka voidaan yhdistää sinuun suoraan tai epäsuorasti. Myös yritystä edustavaan tai yrityksen puolesta toimivaan henkilöön, kuten toimitusjohtajaan, viittaavat tiedot ovat henkilötietoja. Yritystä koskevat tiedot, jotka eivät mitenkään viittaa luonnolliseen henkilöön, eivät ole henkilötietoja.

Koska Ohjelmistoyhtiö käsittelee henkilötietoja monenlaisissa tilanteissa ja useisiin sidosryhmiin liittyen, olemme laatineet lisäselosteita täydentämään Yleistä Tietosuojaselostetta ja kuvaamaan tarkemmin käsittelyä yksittäisissä tilanteissa. Nämä lisäselosteet löytyvät napsauttamalla kyseistä otsikkoa. Jos Tietosuojaselosteen ja lisäselosteen välillä on poikkeavuuksia, sovelletaan ensisijaisesti kyseistä lisäselostetta.

Henkilötietojen kerääminen

Voimme kerätä henkilötietoja useilla tavoilla. Voit antaa tietoja itse, kun olet yhteydessä meihin, tai tietoja voi kertyä, kun käytät palveluitamme. Voimme myös johtaa sinusta tietoja hallussamme olevien henkilötietojen pohjalta. Henkilötietojasi voidaan saada myös muilta Accountor Ohjelmistoliiketoimintaan  kuuluvilta yhtiöiltä tai ulkoisilta kolmansilta osapuolilta, kuten julkisista lähteistä.

Voimme yhdistellä sinua koskevia henkilötietoja, joita olemme saaneet julkisista lähteistä ja erilaisista asiointiyhteyksistä, esimerkiksi palveluiden tuottamisen tai markkinointiviestinnän yhteydessä.

Sinun ei ole pakko antaa meille henkilötietojasi, mutta kieltäytymisellä voi olla eri seurauksia tilanteesta riippuen. Joissakin tilanteissa emme esimerkiksi voi tarjota palveluamme tai toimia pyyntösi mukaisesti.

Henkilötietoryhmät

Käsittelemme erilaisia henkilötietoja tilanteen mukaan. Henkilötietojen tyyppi ja laajuus rajoitetaan aina kyseisen käsittelytarkoituksen kannalta tarpeelliseen tietoon. Kussakin tilanteessa käsiteltävät henkilötietoryhmät kuvataan tarkemmin kyseisessä lisäselosteessa.

Voimme käsitellä henkilötietoja myös tilastollisiin tarkoituksiin, jolloin tiedot kootaan yhteen niin, ettei luonnollista henkilöä ole mahdollista tunnistaa lopputuloksesta. Lopputuloksena syntyvä tilasto ei ole henkilötieto, koska sitä ei voi yhdistää yksittäiseen henkilöön.

Emme pääsääntöisesti käsittele erityisiä henkilötietoryhmiä, kuten terveystietoja. Rajatuissa tapauksissa tällaisia tietoja voidaan kuitenkin käsitellä sovellettavan lainsäädännön mukaisesti edellyttäen, että sinulle on kerrottu käsittelystä.

Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus ja oikeusperuste

Keräämme, käsittelemme ja käytämme vain henkilötietoja, jotka ovat tarpeellisia liiketoimintamme, tehokkaan asiakaspalvelun ja asiaankuuluvien kaupallisten toimintojen kannalta, mukaan lukien henkilötietojen käsittely niiden anonymisoimiseksi.

Käsittelemme henkilötietoja ainoastaan oikeutettuihin ja tarkoin määriteltyihin käyttötarkoituksiin, emmekä käsittele tietoja näiden tarkoitusten kanssa yhteen sopimattomalla tavalla. Käsittelyn tarkoitus kussakin tilanteessa kuvataan tarkemmin kyseisessä lisäselosteessa.

Henkilötietojen käsittelyyn on aina lainmukainen peruste, jonka kerromme sinulle.

Käsittelemme yleensä henkilötietoja sopimuksen solmimiseksi sinun tai edustamasi yhtiön kanssa, tai sopimuksen toteuttamiseksi.

Voimme käsitellä henkilötietoja täyttääksemme lakiin perustuvat velvollisuutemme esimerkiksi kirjanpitoon liittyen, lakisääteisten pakotetarkastusten suorittamiseksi tai viranomaisten (esim. veroviranomainen) esittämien pyyntöjen toteuttamiseksi lain vaatimalla tavalla.

Olet myös itse voinut antaa luvan käsitellä henkilötietojasi yhteen tai useampaan määriteltyyn tarkoitukseen. Tämä on tyypillistä erilaisissa toimintaamme tai palveluitamme edistävässä toiminnassa, kuten markkinoinnin tai sosiaalisen median kampanjoissa. Sinulle kerrotaan aina käsittelyn tarkoituksesta ja sen yksityiskohdista ennen suostumuksen pyytämistä.

Henkilötietoja voidaan käsitellä myös meidän tai kolmannen osapuolen oikeutettujen etujen toteuttamiseksi, jos sinun perusoikeutesi eivät ole ristiriidassa tällaisen edun kanssa. Yhdistelemme esimerkiksi eri lähteistä kerättyjä henkilötietoja ja käsittelemme henkilötietoja palvelujen toimittamiseksi, toimintamme kehittämiseksi tai laatiaksemme sisäisiä raportteja liiketoiminnan johtamista varten. Tällaisissa tapauksissa henkilötietojen käsittely perustuu oikeutettuun etuumme huolehtia toimintamme tehokkuudesta ja tarjottujen palveluiden kilpailukykyisyydestä sekä saada käyttöön tarvittavat tiedot asiakkaidemme ymmärtämiseksi ja liiketoimintamme johtamiseksi.

Henkilötietojen jakaminen ja luovuttaminen

Voimme jakaa henkilötietoja muille Accountor Ohjelmistoliiketoimintaan kuuluville yhtiöille sovellettavan lainsäädännön puitteissa Selosteessa esitettyihin käyttötarkoituksiin, mukaan lukien palveluiden kehittäminen tai tuotteiden ja palveluiden markkinointi. Henkilötietoja voidaan siirtää Ohjelmistoyhtiöiden välillä myös sisäisiä hallinnollisia tarkoituksia varten, kuten osana yhtiön toiminnan raportointia tai hyödyntääksemme keskitettyjä ratkaisuja esimerkiksi tieto- ja viestintäjärjestelmien käytössä sekä tietokantojen ylläpidossa. Henkilötietojen jakaminen perustuu oikeutettuun etuumme harjoittaa ja kehittää liiketoimintaamme ja hallita asiakassuhteitamme tehokkaasti sekä kertoa asiakkaillemme muiden Ohjelmistoyhtiöiden palveluista.

Voimme luovuttaa henkilötietoja kolmansille osapuolille seuraavissa tapauksissa:

  • Lain vaatimassa tai sallimassa laajuudessa, esimerkiksi toteuttaaksemme toimivaltaisen viranomaisen pyynnön tai oikeuskäsittelyyn liittyen.
  • Kun palveluntarjoajamme käsittelee henkilötietoja meidän puolestamme ja ohjeidemme mukaisesti tai kun käsittelemme henkilötietoja kumppanimme kanssa yhteisesti määriteltyihin Selosteen mukaisiin käyttötarkoituksiin. Me määräämme tällaisesta henkilötietojesi käsittelystä ja olemme vastuussa siitä.
  • Kun hankimme palveluita yhteistyökumppaneiltamme osana sisäisiä prosesseja (esim. rekrytointiprosessissa), harjoittaaksemme tai tukeaksemme liiketoimintaamme (esim. sosiaalisen median kampanjat) tai tarjotaksemme sinulle palveluita. Näissä tapauksissa kumppanimme on vastuussa henkilötietojen käsittelyn lainmukaisuudesta.
  • Kun olemme mukana sulautumisessa, yritysjärjestelyssä taikka liiketoiminnan tai sen osan myynnissä.
  • Kun arvioimme sen olevan välttämätöntä oikeuksiemme täytäntöön panemiseksi tai suojelemiseksi kuten oikeusvaateisiin vastaamiseksi, sinun tai muiden turvallisuuden suojaamiseksi, väärinkäytösten tutkimiseksi tai viranomaisen pyyntöön vastaamiseksi.
  • Kun tietojen luovuttamiseen on oikeutettu etu, kuten jos järjestämme tapahtuman yhdessä kolmannen osapuolen kanssa. Tällaisessa tapauksessa sinulle kerrotaan aina tietojesi luovuttamisesta.
  • Kun olet antanut suostumuksen tietojesi luovuttamiselle. Tällöin tiedot luovutetaan suostumuksen mukaisesti.

Huomaathan, että kumppanimme voivat ajoittain käyttää palvelun tarjoamisen yhteydessä käsittelemiään henkilötietoja edelleen itsenäisesti omiin tarkoituksiinsa, kuten palvelun kehittämiseen, tekoälyn kouluttamiseen, tilastointiin tai lakisääteisten velvoitteidensa täyttämiseen. Pyrimme varmistamaan, että tämä jatkokäsittely ei ole ristiriidassa henkilötietojen alkuperäisen käyttötarkoituksen kanssa. Näissä tapauksissa kumppanimme on vastuussa tietojen käsittelyn lainmukaisuudesta.

Henkilötietojen siirtäminen EU- tai ETA-alueiden ulkopuolelle

Käsittelemämme henkilötiedot sijaitsevat pääsääntöisesti EU:ssa tai Euroopan talousalueella. Voimme kuitenkin siirtää henkilötietoja em. alueiden ulkopuolelle silloin, kun henkilötietoja käsittelevä palveluntarjoajamme tai kumppanimme toimii kokonaan tai osittain (esim. teknisten ylläpitotehtävien osalta) kolmannessa maassa. Henkilötietoja voi siirtyä kolmansiin maihin myös tilanteissa, joissa kumppania sitova EU:n ulkopuolinen pakottava lainsäädäntö näin edellyttää.

Näissä tapauksissa huolehdimme tarvittavista suojatoimenpiteistä ja toteutamme tarvittavassa laajuudessa lisätoimia henkilötietojen suojaamiseksi sovellettavan lainsäädännön vaatimalla tavalla.

Tämä tarkoittaa seuraavaa:

  • Henkilötietoja siirretään vain maihin, joiden Euroopan komissio on päätöksellään arvioinut tarjoavan riittävän tietosuojatason (”päätös tietosuojan riittävyydestä”). Lisätietoja:  Adequacy decisions | European Commission (europa.eu)
  • Kun palveluntarjoaja toimii sellaisessa maassa, joka ei kuulu ”päätös tietosuojan riittävyydestä” piiriin tai johon ei muutoin sovelleta edellä mainittua päätöstä, käytetään erillisiä Euroopan komission hyväksymiä sopimuslausekkeita sekä toteutetaan tarvittavassa laajuudessa teknisiä, organisatorisia tai sopimuksellisia lisätoimia varmistaaksemme henkilötietojen suojaamisen vastaavasti kuin ETA-alueen sisällä. Lisätietoja Standard Contractual Clauses (SCC) | European Commission (europa.eu)

Joissakin rajoitetuissa tilanteissa, esim. kun osallistut omaehtoisesti Ohjelmistoyhtiön markkinoinnin tai sosiaalisen median kampanjaan, henkilötietojen siirto voi perustua nimenomaiseen suostumukseen. Siinä tapauksessa sinulle annetaan etukäteen tiedot siirrosta ja siihen liittyvistä riskeistä.

Jos haluat lisätietoja tiedonsiirtomekanismeista, joita käytetään henkilötietojen siirtämisessä ETA-alueen ulkopuolelle, ota yhteyttä Selosteen lopussa mainittuun tietosuojan yhteysosoitteeseen.

Henkilötietojen säilyttäminen

Henkilötietoja säilytetään vain niin kauan kuin on tarpeen käsittelytarkoituksen toteuttamiseksi, mukaan lukien lakiin, kirjanpitoon tai raportointiin liittyvien vaatimusten täyttämiseksi tässä Selosteessa kuvatulla tavalla.

Olemme määritelleet käsiteltäville henkilötietotyypeille säilytysajat. Näiden aikojen määrityksessä on huomioitu useita tekijöitä, kuten kyseisten tietojen luonne ja luottamuksellisuus sekä käsittelytarkoitus.

Sinun tai edustamasi yrityksen kanssa solmitun sopimussuhteen perusteella käsiteltyjä henkilötietoja säilytetään yleensä sopimussuhteen tai palveluiden tuottamiseen tarvittavan ajan. Kun asiakassuhde tai palvelun tuottaminen päättyy, henkilötietoja säilytetään tarvittavin osin oikeutettujen etujemme turvaamiseksi esim. voidaksemme vastata korvausvaatimuksiin tai kanteisiin vanhentumislainsäädännön mukaisesti. Voimme säilyttää tarvittavassa laajuudessa henkilötietoja myös noudattaaksemme antamaasi suoramarkkinointikieltoa.

Oikeutetun edun perusteella käsiteltyjä henkilötietoja käsitellään niin kauan kuin niiden käsittelylle on olemassa perusteet. Jos vastustat tällaista käsittelyä, tietosi poistetaan sen jälkeen, kun pyyntösi oikeutus on varmistettu. Esimerkki tällaisesta käsittelystä on suoramarkkinointi.

Jos henkilötietoja käsitellään lakisääteisten velvoitteiden toteuttamiseksi, niitä säilytetään lain vaatimusten mukaisesti. Henkilötietojen säilytysvelvollisuudesta säädetään esimerkiksi kirjanpitoa ja rahanpesua koskevassa lainsäädännössä.

Suostumuksen perusteella käsiteltävien henkilötietojen säilytysaika määräytyy käsittelytarkoituksen mukaan.

Sinun oikeutesi

Oikeutesi ja vaihtoehtosi henkilötietojen suhteen riippuvat kyseisestä tilanteesta ja käsittelyn tarkoituksesta.

Tarkastusoikeus – Sinulla on oikeus saada vahvistus sille, käsitelläänkö tietojasi, ja jos käsitellään, saada pääsy tietoihin. Näin saat informaatiota siitä, millä tavoin käsittelemme henkilötietojasi, sekä kopion henkilötietorekistereihin tallennetuista tiedoistasi.

Oikaisuoikeus – Sinulla on oikeus saada virheelliset tiedot oikaistuksi ja joissakin tapauksissa täydentää puutteellisia henkilötietoja.

Oikeus vastustaa käsittelyä – Sinulla on oikeus vastustaa henkilötietojesi käsittelyä silloin kun se perustuu Ohjelmistoyhtiön tai kolmannen osapuolen oikeutettuun etuun, mikäli henkilökohtainen tilanteesi syrjäyttää tällaisen oikeutetun edun. Voimme hylätä pyynnön, jos käsittely on välttämätöntä pakollisten ja laillisten oikeuksien toteuttamiseksi. Voit milloin tahansa vastustaa henkilötietojesi käsittelyä suoramarkkinointitarkoituksessa ja siihen liittyvää profilointia.

Oikeus siirtää tiedot järjestelmästä toiseen – Sinulla on oikeus saada henkilötiedot, jotka olet toimittanut meille käsiteltäväksi suostumukseen tai sopimuksen toteuttamiseen perustuen. Tällaisessa tapauksessa luovutamme tiedot sinulle tai valitsemallesi kolmannelle osapuolelle jäsennellyssä, yleisesti käytetyssä ja koneellisesti luettavassa muodossa.

Oikeus tulla unohdetuksi – Voit pyytää meitä poistamaan henkilötietosi, jos niiden käsittelyn jatkamiselle ei ole pätevää syytä, jos esimerkiksi koet henkilötietojesi käsittelyn tarpeettomaksi yllä kuvattuihin tarkoituksiin tai haluat peruuttaa antamasi suostumuksen.

Oikeus tietojen käsittelyn rajoittamiseen – Sinulla on oikeus pyytää tietyissä olosuhteissa Ohjelmistoyhtiötä rajoittamaan henkilötietojesi käsittelyä esimerkiksi henkilötietojen oikeellisuuden varmistamisen ajaksi.

Oikeus antaa ja peruuttaa suostumus – Jos henkilötietojen käsittely perustuu antamaasi suostumukseen, sinulla on oikeus peruuttaa suostumus milloin hyvänsä.

Saatamme joutua pyytämään sinulta tiettyjä tietoja vahvistaaksemme henkilöllisyytesi ja varmistaaksemme, että olet oikeutettu käyttämään näitä oikeuksia.

Voit käyttää oikeuksiasi lähettämällä edellä mainitun pyynnön Selosteen lopussa mainittuun tietosuojan yhteysosoitteeseen. Jos olet sitä mieltä, että henkilötietojesi käsittely ei ole asianmukaista, voit ottaa yhteyttä tietosuojavaltuutettuun.

Tietoturva

Toteutamme tarkoituksenmukaiset toimenpiteet (mukaan lukien fyysiset, tekniset ja hallinnolliset toimet) suojaamaan henkilötietoja häviämiseltä, tuhoutumiselta, väärinkäytöksiltä sekä luvattomalta pääsyltä tai luovuttamiselta. Rajaamme esimerkiksi pääsyn henkilötietoihin vain sellaisille valtuutetuille työntekijöille ja palveluntarjoajille, jotka tarvitsevat näitä tietoja työssään. He käsittelevät henkilötietojasi ainoastaan ohjeistuksemme mukaisesti ja salassapitovelvollisuuden alaisena.

Huomaathan, että tarkoituksenmukaisetkaan toimenpiteet eivät voi estää kaikkia mahdollisia tietoturvaloukkauksia. Tietoturvaloukkaustilanteissa ilmoitamme siitä sinulle sovellettavan lainsäädännön mukaisesti.

Muutokset tähän Selosteeseen

Voimme päivittää Selostetta tarvittaessa, jos se on tarpeen henkilötietojen käsittelyssä muuttuneiden toimintatapojen kuvaamiseksi. Uusin versio on saatavilla verkkosivuillamme.

Tämä Seloste on päivitetty viimeksi 20.5.2024.

 

Yhteystiedot:

Jos sinulla on kysyttävää Selosteeseen tai käsittelemiimme henkilötietoihin liittyen voit olla meihin yhteydessä. Yhteystiedot löytyvät alta.

 

 Accountor Ohjelmistoliiketoimintaan kuuluvat yhtiöt:

 

Emoyhtiö:

Accountor Holding Oy

Business ID: 2480336-9

Keilaniementie 1, 02150 Espoo, Finland

dpo@finago.com

Työsuhteiden ja työajan Ohjelmistoyhtiöt:

Accountor HR Solutions Oy

Business ID: 2776178-2

Åkerlundinkatu 11

33100 Tampere

tietosuoja@accountorhr.fi

Taloushallinnon Ohjelmistoyhtiöt:

Accountor Finago Oy                                  Accountor Finago AB

Keilaniementie 1                                        Hälsingegatan 49

02150 Espoo                                              113 31 Stockholm

0836922-4                                                 SE 556942-4467

Accountor Finago ApS

Herlev Hovedgade 195

2730 Herlev

DK 35418105

Apix Messaging Oy

Keilaniementie 1

02150 Espoo

2332748-7

Ecom Oy                                                    Ecom Tilit Oy

Lemminkäisenkatu 34                                 Lemminkäisenkatu 34

20520 Turku                                              20520 Turku

0968083-1                                                 2092247-5

eTasku Solutions Oy

Åkerlundinkatu 11 A

33100 Tampere

2487226-8

Isolta Oy

Keilaniementie 1

02150 Espoo

1854047-8

Taloushallinnon Ohjelmistoyhtiöiden sähköposti: privacy@finago.com

 

Tietosuojaseloste verkkosivun käyttäjille ja verkkosivun evästeistä

Soveltamisala

Tässä tietosuojaselosteessa verkkosivun käyttäjille (”Verkkosivu- ja evästeseloste”) kuvataan, miten Accountor Ohjelmistoliiketoimintaan kuuluvat yhtiöt keräävät ja käsittelevät henkilötietojasi ja hyödyntävät evästeitä, kun käytät niiden verkkosivuja, kuten tämä verkkosivu taikka tuote- tai palvelukohtaisia verkkosivujamme (”Verkkosivut”), eli kun:

  • vierailet Verkkosivuilla; tai
  • olet yhteydessä meihin Verkkosivujen kautta, esimerkiksi lataamalla materiaalia, tilaamalla uutiskirjeen, osallistumalla markkinointikampanjaan tai antamalla palautetta.

Luethan tämän Verkkosivu- ja evästeselosteen ja Yleisen Tietosuojaselosteen tarvittaessa läpi ennen kuin vierailet Verkkosivuillamme.

Voit lukea lisää evästeistä selosteen kohdasta Evästeiden käsittely.

Henkilötietojen kerääminen

Voimme kerätä henkilötietoja usein tavoin. Ensisijaisesti keräämme ja käsittelemme henkilötietoja, jotka:

  • olet antanut meille, kun viestit tai olet yhteydessä kanssamme esimerkiksi chatin kautta, tilaat uutiskirjeen, lähetät tarjouspyynnön tai annat meille tietoja Verkkosivuilla olevien lomakkeiden kautta;
  • syntyvät Verkkosivulla vierailun yhteydessä tai kun käytät niillä tarjottuja palveluita, kuten selailet sivuja, lataat esitteitä tai etsit tietoa; tai
  • saadaan julkisesti saatavilla olevista lähteistä tai kolmansien osapuolien kautta sovellettavan lainsäädännön mukaisesti, esimerkiksi kaupparekisteristä tai analytiikkatarjoajilta, mainosverkostoista ja hakupalveluntarjoajilta saatavat tiedot.

Voimme yhdistellä sinua koskevia henkilötietoja, joita olemme saaneet julkisista lähteistä ja erilaisista asiointiyhteyksistä kanssamme esimerkiksi Verkkosivujen käytöstä tai sähköpostin kautta.

Sinun ei ole pakko antaa meille henkilötietojasi, mutta kieltäytyminen saattaa vaikuttaa Verkkosivujen toimintaan tai estää pyytämiesi toimintojen toteuttamisen.

Henkilötietoryhmät

Verkkosivuilla keräämämme ja käsittelemämme tiedot kuuluvat seuraaviin henkilötietoryhmiin:

  • Perustiedot, kuten nimi, titteli ja yhteys edustamaasi yritykseen sekä yhteystiedot (sähköposti, postiosoite ja puhelinnumero) tai muut tunnistetiedot;
  • Markkinointi- ja viestintätiedot, kuten kiinnostuksen kohteesi ja mieltymyksesi, tekemäsi valinnat ja markkinointiluvat tai –kiellot;
  • Viestintäsi ja siihen liittyvät tiedot, kuten kirjeenvaihto, palautteesi ja vastauksesi kyselyihin;
  • Henkilötiedot, jotka syntyvät kun käytät palveluitamme tai jotka kerätään Verkkosivuilla vierailun yhteydessä evästeiden avulla tai muutoin, esimerkiksi käyttäjätunnukset, salasanat, tunnistamistiedot ja tiedot siitä, miten käytät Verkkosivuja tai palveluitamme;
  • Tekniset tiedot Verkkosivujen selaamisesta, kuten kirjautumistiedot, kieli, laitetunnus, laitetyyppi ja käyttöjärjestelmä, sovellusasetukset sekä muut evästeiden ja vastaavien teknologioiden avulla kerätyt tiedot; ja
  • Muut tapauskohtaisesti määritellyt tiedot antamasi suostumuksen perusteella.

Sellaisia tietoja, joista ei voi tunnistaa yksittäisiä luonnollisia henkilöitä, voidaan kerätä ja käyttää mihin tahansa tarkoitukseen, kuten Verkkosivujen käytön yhteydessä kerätyt tilastolliset tai demografiatiedot.

Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus ja oikeusperuste

Keräämme ja käsittelemme vain henkilötietoja, jotka ovat tarpeellisia asiakassuhteen hallinnoimiseksi tai muihin asiaankuuluviin toiminnallisiin tai kaupallisiin tarkoituksiin, mukaan lukien henkilötietojen käsittely niiden anonymisoimiseksi.

Henkilötietojasi käsitellään seuraavia tarkoituksia varten:

1. ASIAKASSUHTEEN HALLINTA

Henkilötietojen käsittelyn pääasiallinen tarkoitus on meidän ja sinun tai edustamasi yrityksen välisen asiakassuhteen hallinta, mukaan lukien yhteydenottojesi hallinta ja niihin vastaaminen, palautteen pyytäminen tai muu viestintä kanssasi. Näissä tapauksissa tietojen käsittely perustuu meidän ja sinun tai edustamasi yrityksen väliseen sopimukseen taikka oikeutettuun etuumme palvella sinua valintojesi perusteella ja tarjota laadukasta palvelua.

2. MARKKINOINTI JA ANALYTIIKKA

Voimme käyttää henkilötietoja markkinoidaksemme ja kertoaksemme sinulle palveluistamme. Voimme yhdistellä sinua koskevia tietoja, joita olemme saaneet julkisista lähteistä ja erilaisista asiointiyhteyksistä kanssamme. Voimme myös käyttää henkilötietoja markkinointitutkimuksiin ja asiakaskyselyihin. Henkilötietojen käsittely perustuu oikeutettuun etuumme kerätä ja analysoida merkityksellistä tietoa ymmärtääksemme asiakkaitamme paremmin ja kehittää asiaankuuluvia palveluita.

Suostumuksesi perusteella voimme tallentaa ja käyttää päätelaitteesi tietoja, henkilötiedot mukaan luettuina, luodaksemme personoituja mainosprofiileja ja toimittaaksemme merkityksellistä sisältöä Verkkosivulla (esim. tietoa ja mainoksia tarjoamistamme palveluista) sekä mitataksemme mainonnan tehokkuutta. Vastaavasti henkilötietojasi voidaan käsitellä myös Verkkosivujen kehittämiseksi ja parantamiseksi taikka omien palveluiden kehittämiseksi tai yhteistyökumppaneiden palveluiden kehittämiseen.

3. VERKKOSIVUJEN YLLÄPITO, TIETOTURVALLISUUS JA SISÄINEN RAPORTOINTI

Käsittelemme henkilötietoja voidaksemme ylläpitää ja hallinnoida Verkkosivuja, mukaan lukien Verkkosivuilla olevien sisältöjen ylläpito ja tuottaminen sekä estääksemme virhetilanteita ja virheiden korjaamiseksi. Henkilötietoja voidaan käsitellä Verkkosivujen ja tarjottujen palveluiden tietoturvallisuuden varmistamiseksi, mukaan lukien petosten ehkäisemiseksi ja niiden tutkimiseksi. Voimme myös käsitellä tietoja laatiaksemme sisäisiä raportteja liiketoiminnan johtamista varten. Näissä tapauksissa käsittely perustuu oikeutettuun etuumme harjoittaa liiketoimintaamme tehokkaasti ja varmistaa Verkkosivujen ja tarjottujen palveluiden asianmukainen tietoturvan taso. Oikeutetun etumme perusteella voimme kerätä ja analysoida tarpeellista tietoa toimintamme kehittämiseen esim. Verkkosivujen toimivuudesta.

Suostumuksesi perusteella voimme käsitellä henkilötietoja mittaamiseen ja raportointiin mukaan lukien Verkkosivujen käytön tilastointiin.

4. LAKIEN NOUDATTAMINEN

Voimme käsitellä henkilötietojasi täyttääksemme lakiin perustuvat velvollisuutemme, kuten vastataksemme viranomaisten pyyntöihin.

5. MUUT TARKOITUKSET, JOIHIN OLET SUOSTUNUT

Voimme käsitellä henkilötietoja myös muuhun, yhteen tai useampaan nimenomaiseen, tarkoitukseen, jos olet antanut tällaiseen käsittelyyn suostumuksesi. Verkkosivujen selailua ja mieltymyksiäsi koskevan tiedon käsittely ja sen jakaminen nimettyjen kolmansien osapuolien kanssa perustuu pääsääntöisesti antamaasi suostumukseen.

Evästeiden käsittely

Käytämme Verkkosivuillamme evästetiedostoja ja muita vastaavia teknologioita (”evästeet”). Evästeet ovat pieniä tekstitiedostoja, jotka tallennetaan laitteellesi keräämään ja tallentamaan hyödyllisiä tietoja, toimittamaan merkityksellistä sisältöä, varmistamaan Verkkosivujen toimivuus ja tarjoamaan tietoa Verkkosivujen käytöstä.

Kerätessämme henkilötietoja evästeiden avulla olemme sitoutuneet ja pyrimme noudattamaan IAB Europen Transparency and Consent Framework 2.0 –standardin periaatteita. Löydät lisätietoa standardista täältä.

Evästeen asettaminen voi tapahtua nettiselaimen osoitekentässä olevan Verkkosivumme toimesta, tai suostumuksellasi nimetyn kolmannen osapuolen toimesta niihin tarkoituksiin, joista sinulle on kerrottu. Tällaiset kolmannet osapuolet voivat olla esim. markkinointiverkostoja taikka analytiikan tai sosiaalisen median palveluntarjoajia. Kolmannet osapuolet voivat siirtää evästeiden avulla kerättyjä tietoja EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.

Tietyllä verkkosivulla kulloinkin käytettyjä evästeitä koskevat tiedot ovat saatavilla evästehallintapaneelin kautta, joka tulee näkyviin painamalla sivulla olevaa Yksityisyys -kuvaketta. Käytämme Verkkosivuilla seuraaviin alla yleisesti kuvattuihin luokkiin kuuluvia evästeitä:

VÄLTTÄMÄTTÖMÄT EVÄSTEET

Nämä evästeet ovat välttämättömiä Verkkosivujen toiminnan kannalta, eikä niitä voi ottaa poistaa käytöstä. Niitä käytetään yleensä silloin kun saavut Verkkosivuille tai käytät ominaisuuksia palvelupyyntöjen luomiseen esim. määrität yksityisyysasetuksia, kirjaudut sivustolle tai käytät sivustolla olevia lomakkeita. Voit asettaa selaimesi estämään nämä evästeet tai antamaan niistä hälytyksen. Verkkosivujen kaikki osat eivät välttämättä toimi, jos estät nämä evästeet. Henkilötietojen käsittely perustuu oikeutettuun etuumme varmistaa Verkkosivujen ja sen käytölle välttämättömien ominaisuuksien toimivuus.

MITTAAMINEN JA ANALYTIIKKAEVÄSTEET

Analytiikkaevästeiden avulla voimme seurata käyttäjien määrää ja miltä sivuilta he saapuvat Verkkosivuillemme sekä mitata tarjottavien mainosten ja niiden sisällön tehokkuutta. Ne auttavat meitä tunnistamaan suositut ja vähemmän suositut osat sekä sen, miten vierailijat liikkuvat Verkkosivuilla tai ovat vuorovaikutuksessa mainosten ja sisällön kanssa. Mikäli et anna suostumustasi näiden evästeiden asettamiseen, emme esim. tiedä milloin olet käynyt Verkkosivuillamme tai missä osassa olet vieraillut.

TOIMINNALLISET EVÄSTEET

Toiminnallisten evästeiden avulla voimme tarjota parempia ja henkilökohtaisempia palveluita, kuten videoita tai reaaliaikaista chattia tai personoituja mainoksia. Toiminnallisten evästeiden avulla kerättyä tietoa voidaan käyttää myös Verkkosivujen toimivuuden parantamiseen tai tarjottujen palveluiden parantamiseen tai kehittämiseen. Voimme itse asettaa tällaisia evästeitä tai ne voi asettaa sellainen kolmas osapuoli, jonka palveluita Verkkosivuilla tarjotaan. Jos et hyväksy tällaisia evästeitä, jotkin tai kaikki Verkkosivujen ominaisuudet eivät välttämättä toimi oikein.

MAINONTA- JA SOSIAALISEN MEDIAN EVÄSTEET

Nämä evästeet on asettanut Verkkosivuille tai palveluihimme mainoskumppanimme tai sosiaalisen median palveluntarjoaja. Evästeiden avulla yritykset voivat luoda henkilökohtaisen mainosprofiilin kiinnostuksen kohteistasi ja näyttää sinulle mainoksia tai sosiaalisen median sisältöä vastaavasti. Joskus kerätty tieto voi myös määrittää sisällön ja viestit, joita näet muilla verkkosivuilla. Jos et hyväksy evästeitä, et näe räätälöityä mainontaa eri verkkosivuilla tai et ehkä voi jakaa sisältöä sosiaalisessa mediassa.

Soveltuvin osin yksityiskohtaiset tiedot evästeistä, tarkasti määritellyistä käyttötarkoituksista ja kolmannen osapuolen evästeistä, ovat saatavilla Verkkosivujen evästehallintapaneelissa, jossa suostumustasi evästeiden asettamiseen pyydetään.

EVÄSTEIDEN SÄILYTTÄMINEN

Eväste säilyy laitteellasi sen vanhentumispäivään saakka tai kunnes poistat sen. Evästeiden säilytysajat jaetaan seuraaviin kahteen ryhmään.

Istuntokohtaiset evästeet

Istuntokohtaisia evästeitä käytetään muistamaan kutakin selausistuntoa koskevat asetukset. Ne asetetaan istuntokohtaisesti, jolloin ne säilyvät selaimen sulkemiseen saakka. Istuntokohtaiset evästeet eivät tallennu laitteesi kovalevylle.

Pysyvät evästeet

Pysyviä evästeitä käytetään yleensä kohdennettuun mainontaan tai tiedon keräämiseen siitä, miten käytät Verkkosivuja. Pysyviä evästeitä säilytetään kovalevyllä myös selausistuntojen välillä, kunnes poistat ne tai määritelty säilytysaika päättyy.

Saat tietoja kunkin evästeen säilytysajasta verkkosivun evästehallintapaneelista, joka tulee näkyville painamalla verkkosivulla olevaa Yksityisyys -kuvaketta.

EVÄSTEIDEN HALLINTA

Voit hyväksyä tai hylätä evästeet taikka muuttaa tai tarkastella aiempia valintojasi Verkkosivujen evästehallintapaneelissa, joka tulee näkyville painamalla verkkosivulla olevaa Yksityisyys – kuvaketta.

Voit aina poistaa evästeet käytöstä tai tyhjentää kaikkia verkkosivuja koskevan evästehistorian selaimesi asetuksista. Löydät evästeisiin liittyvät navigointiasetukset yleensä käyttämäsi selaimen ”Vaihtoehdot”, ”Työkalut” tai ”Suosikit” -valikosta.

Evästeiden hyväksyminen antaa sinulle mahdollisuuden käyttää Verkkosivuja parhaalla mahdollisella tavalla. Mikäli et anna suostumustasi evästeiden asettamiseen, jotkin Verkkosivujen ominaisuudet eivät välttämättä toimi laitteellasi tai et välttämättä pääse kaikkialle Verkkosivuilla.

Soveltuvin osin pyydämme säännöllisesti suostumustasi evästeiden asettamiseen. Suostumuksesi pyydetään myös, kun otamme uusia evästeitä käyttöön.

Kolmannen osapuolen linkit

Verkkosivuilla saattaa olla linkkejä kolmansien osapuolten verkkosivuille, liitännäisiin ja sovelluksiin. Voit hallita kolmannen osapuolen evästeitä selaimesi asetusten kautta, tai soveltuvin osin Verkkosivujen evästehallintapaneelissa. Linkkien seuraaminen tai yhteyden ottaminen niiden kautta saattaa antaa kolmansille osapuolille luvan kerätä tai jakaa tietoja sinusta. Nämä kolmannet osapuolet käsittelevät henkilötietojasi yleensä oikeutetun etunsa perusteella. Me emme hallinnoi näitä kolmansien osapuolten verkkosivuja, emmekä vastaa kolmansien osapuolten toimintatavoista henkilötietojesi käsittelyssä. Kolmannet osapuolet voivat siirtää evästeiden avulla kerättyjä tietoja EU:n tai ETA:n ulkopuolelle. Tarkastathan kolmannen osapuolen toimintatavat henkilötietojen käsittelyssä heidän omilta verkkosivuiltaan.

Markkinointiviestintä

Lähetämme sähköpostitse mainosviestejä, jotka voivat sisältää teknologiaa (verkkojäljitteitä, evästeitä tms.), jonka avulla saamme tietää mitä viestille teet (avaat, luet jne.) ja mitä linkkejä mahdollisesti klikkaat. Kun seuraat lähettämässämme markkinointiviestissä olevaa linkkiä, käytämme myös evästettä kirjaamaan, mitä sivuja katsot ja mitä sisältöjä lataat Verkkosivuilta.

Voit itse määrätä henkilötietojesi käsittelystä markkinointitarkoituksiin. Voit pyytää meitä lopettamaan markkinointiviestien lähettämisen klikkaamalla kaikissa tällaisissa viesteissä olevaa lopetuslinkkiä tai milloin tahansa lähettämällä sähköpostia osoitteeseen, joka mainitaan Yleisen Tietosuojaselosteen lopussa. Tässä tapauksessa säilytämme vähimmäismäärän henkilötietojasi pystyäksemme kunnioittamaan antamaasi suoramarkkinointikieltoa.

Huomaathan, että vaikka pyytäisit suoramarkkinoinnin lopettamista, meidän voi olla tarpeen olla sinuun yhteydessä muista syistä, joihin liittyen henkilötietojasi käsitellään.

Muutokset Verkkosivu- ja evästeselosteeseen

Voimme päivittää tätä Verkkosivu- ja evästeselostetta tarvittaessa, jos se on tarpeen henkilötietojen käsittelyssä muuttuneiden toimintatapojen kuvaamiseksi. Tämä seloste on päivitetty viimeksi 20. toukokuuta 2024.


TIETOSUOJASELOSTE SIDOSRYHMILLE JA ASIAKKAILLE

Soveltamisala

Tässä asiakkaiden ja yrityksen muiden sidosryhmien tietosuojaselosteessa (”Sidosryhmäseloste”) kuvataan, miten Accountor Ohjelmistoliiketoimintaan kuuluvat yhtiöt (”Ohjelmistoyhtiö”) keräävät ja käsittelevät henkilötietoja seuraavissa asiayhteyksissä:

  • palveluiden markkinointi ja myynti;
  • asiakassopimukset ja asiakashallinta;
  • palveluiden tuottaminen ja käyttö (esim. pääsyoikeushallinta);
  • palveluiden hankkiminen, toimittajasopimukset ja toimittajahallinta;
  • yhteistyöhankkeet ja sidosryhmien hallinta;
  • potentiaaliset asiakkaat ja niiden hallinta; sekä
  • Ohjelmistoyhtiön järjestämät tapahtumat ja niiden hallinta.

Luethan tämän Sidosryhmäselosteen ja Yleisen Tietosuojaselosteen tarvittaessa huolellisesti läpi ennen kuin aloitat palveluidemme käytön tai ryhdyt liiketoimiin kanssamme.

Henkilötietojen kerääminen

Voimme kerätä henkilötietoja usein tavoin. Ensisijaisesti keräämme ja käsittelemme henkilötietoja, jotka:

  • olet antanut meille, kun viestit tai asioit kanssamme, esimerkiksi sopimuksen tekemisen tai  asiakkaan tuntemisprosessin (Know Your Customer) yhteydessä, kun ostat palveluitamme, tarjoat meille palveluita, vierailet toimipisteissämme tai osallistut markkinointi-  tai sosiaalisen median kampanjaamme tai muuhun tapahtumaan;
  • jotka syntyvät eri yhteyksissä, esimerkiksi kun käytät palveluitamme, kirjaudut sisään palveluihimme, suoritat erilaisia liiketoimia (esim. maksat laskuja), teet kirjauksia tai osallistut Ohjelmistoyhtiön järjestämään tapahtumaan; ja
  • saadaan muilta Accountor Ohjelmistoliiketoimintaan kuuluvilta yhtiöiltä, julkisista lähteistä tai kolmansien osapuolien kautta sovellettavan lainsäädännön mukaisesti, kuten tiedot, jotka saadaan yritykseltä, jota edustat tai johon sinulla on muutoin asiallinen yhteys, kaupparekisteristä tai muista viranomaisrekistereistä, yritystietojärjestelmästä tai muista vastaavista julkisista tietokannoista kuten talouspakote- tai varojen jäädytysluetteloista.

Voimme yhdistellä sinua koskevia henkilötietoja, kuten julkisista lähteistä saatuja tietoja ja eri asiointiyhteyksissä, kuten sopimuksen solmimisen, palveluiden tuottamisen tai tapahtumien yhteydessä, saatuja tietoja.

Sinun ei ole pakko antaa meille henkilötietojasi, mutta kieltäytyminen saattaa vaikeuttaa tai estää meitä asioimasta sinun, tai edustamasi yrityksen, kanssa tai toteuttamasta tiettyjä pyytämiäsi toimintoja.

Henkilötietoryhmät

Keräämme ja käsittelemme seuraaviin henkilötietoryhmiin kuuluvia henkilötietoja:

  • Perustiedot, kuten nimi, titteli ja suhde edustamaasi yritykseen sekä yhteystiedot (sähköpostiosoite, postiosoite ja puhelinnumero), kansalaisuus ja asiointikieli.
  • Asiointisuhteeseen liittyvät tiedot, kuten palvelu- ja tilaustiedot, sopimustiedot, maksutiedot, laskutustiedot tai vierailua koskevat tiedot, esim. valvontakameratallenne tai ajoneuvon rekisterinumero
  • Lainsäädännön edellyttämät asiakkaan tuntemiseen liittyvät tiedot kuten tunnistautumistiedot, tieto kelpoisuudesta edustaa yhtiötä, asiakkaan, tämän edustajan, vastuuhenkilön ja tosiasiallisen edunsaajan perustiedot (ml. henkilötunnus), tieto em. henkilön tai hänen lähipiirinsä poliittisesta vaikutusvallasta ja sen perusteesta tai pakotelistauksen tiedot
  • Markkinointitiedot, kuten mieltymykset ja markkinointiluvat tai -kiellot.
  • Viestintäsi ja erilaiset vuorovaikutustilanteet kanssamme sekä niihin liittyvät tiedot ja materiaalit, kuten kirjeenvaihto, palvelupyynnöt, puhelutallenteet, panoksesi erilaisiin kampanjoihin (video, ääni ja muu materiaali esim. sosiaalisen median sisällöt) ja järjestämiimme tapahtumiin sekä yksilön oikeuksien käyttöä koskevat tiedot.
  • Palvelutiedot, kuten. käyttäjätunnukset, salasanat ja muut tunnistetiedot sekä palveluiden tuottamisen yhteydessä syntyvät henkilötiedot esim. käyttö- ja kirjautumistiedot.
  • Projektitiedot, kuten resursointi, toimeksiannot ja tuntikirjaukset.
  • Muut tapauskohtaisesti määritellyt tiedot antamasi suostumuksen perusteella.

Sellaisia tietoja, joista ei voi tunnistaa yksittäisiä luonnollisia henkilöitä, voidaan kerätä ja käyttää mihin tahansa tarkoitukseen. Tällaisia tietoja ovat tilastolliset tai demografiatiedot, joita kerätään esimerkiksi palveluiden tuottamisen tai järjestämiemme tapahtumien yhteydessä.

Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus ja oikeusperuste

Keräämme ja käsittelemme vain henkilötietoja, jotka ovat tarpeellisia liiketoimintamme harjoittamiseen, asiointisuhteiden perustamiseksi ja hallinnoimiseksi tai muihin asiaankuuluviin toiminnallisiin tai kaupallisiin tarkoituksiin, mukaan lukien henkilötietojen käsittelyn niiden anonymisoimiseksi.

Henkilötietojasi käsitellään seuraavia tarkoituksia varten:

1. MYYNTI JA ASIAKASSUHTEEN HALLINTA

Käsittelemme henkilötietojasi palveluiden myyntiin sekä meidän ja sinun, tai edustamasi yrityksen, välisen asiakassuhteen hoitamiseen. Tähän toimintaan kuuluvat muun muassa asiakkuuden perustaminen, asiakastuki, laskutus ja sopimusasiat. Näissä tapauksissa henkilötietojen käsittely perustuu meidän ja sinun, tai edustamasi yrityksen, väliseen sopimukseen tai oikeutettuun etuumme hallita asiakassuhdettamme ja palvella sinua valintojesi perusteella.

2. PALVELUIDEN HANKINTA, YHTEISTYÖHANKKEET JA LIIKESUHTEIDEN HALLINTA

Voimme käsitellä henkilötietojasi palveluiden hankinnan ja yhteistyöhankkeiden yhteydessä hallitaksemme meidän ja sinun, tai edustamasi yrityksen, välistä liikesuhdetta ja siihen liittyvää asiointia. Tähän toimintaan kuuluu muun muassa laskutus, raportointi ja sopimusten hallinta. Näissä tapauksissa henkilötietojen käsittely perustuu meidän ja sinun, tai edustamasi yrityksen, väliseen sopimukseen tai oikeutettuun etuumme hankkia liiketoimintamme harjoittamiseen tarvittavia palveluita sekä tehdä yhteistyötä valikoitujen kumppaneidemme kanssa ja hallinnoida näihin liittyviä liikesuhteita.

3. PALVELUIDEN TUOTTAMINEN

Voimme käsitellä henkilötietojasi palveluiden tuottamisen yhteydessä tarjotaksemme ja toimittaaksemme palveluita sinulle tai edustamallesi yritykselle sekä hallitaksemme projektejamme ja operatiivista toimintaamme. Tähän toimintaan kuuluvat muun muassa pääsyoikeushallinta, asiakaspalvelu ja -tuki, palvelupyynnöt, vikojen korjaus, laskutus ja raportointi. Näissä tapauksissa henkilötietojen käsittely perustuu meidän ja sinun, tai edustamasi yrityksen, väliseen sopimukseen tai oikeutettuun etuumme järjestää palveluidemme tuottaminen, projektit, toimitukset ja operatiivinen toimintamme asianmukaisesti.

4. VIESTINTÄ, MARKKINOINTI JA NIIHIN LIITTYVÄ ANALYTIIKKA

Voimme käsitellä henkilötietoja markkinointia varten ja kertoaksemme sinulle Accountor Ohjelmistoliiketoimintaan kuuluvien yhtiöiden tarjoamista palveluista tai Ohjelmistoyhtiöistä yrityksenä. Tällainen käsittely voi liittyä myös materiaalin tai sisällön tuottamiseen markkinointiin tai sosiaalisen median kampanjaan. Henkilötietojasi voidaan käyttää myös markkinatutkimuksiin ja asiakaskyselyihin. Lisäksi henkilötietojasi voidaan käyttää analytiikkaa varten, jotta voimme kehittää ja parantaa asiakas- tai käyttäjäkokemusta, omaa toimintaamme tai kumppaniemme toimintaa. Voimme yhdistellä sinua koskevia tietoja, joita olemme saaneet julkisista lähteistä ja erilaisista asiointiyhteyksistä. Henkilötietojen käsittely perustuu meidän ja sinun, tai edustamasi yrityksen, väliseen sopimukseen, oikeutettuun etuumme saada asiaankuuluvaa tietoa voidaksemme ymmärtää paremmin sidosryhmiämme, kuten asiakkaitamme, sekä markkinoida palveluitamme ja kehittää toimintaamme.

Voit milloin tahansa kieltää henkilötietojesi käsittelyn suoramarkkinointiin (ks. Yleisen Tietosuojaselosteen kohta ”Sinun oikeutesi”).

5. PALVELUIDEN KEHITTÄMINEN, TIETOTURVALLISUUS JA RAPORTOINTI

Henkilötietoja käsitellään palveluidemme laadun ja tietoturvallisuuden varmistamiseksi. Voimme myös käsitellä henkilötietoja palveluidemme ja toimintamme analysointiin ja kehittämiseen, kuten uusien tuoteominaisuuksien kehittämiseen, toimintojen automatisointiin, tekoälyn kouluttamiseen tai prosessien tehostamiseen, sekä tilastollisiin tarkoituksiin esim. liiketoiminnan johtamista varten. Näissä tapauksissa käsittely perustuu oikeutettuun etuumme varmistaa palveluidemme riittävä tietoturvan taso sekä tuottaa palvelumme tehokkaasti hyödyntäen saatavilla olevia teknologioita sekä varmistaa palveluidemme ja toimintamme kilpailukyky.

6. OIKEUKSIEN TÄYTÄNTÖÖN PANEMINEN JA LAKIEN NOUDATTAMINEN

Voimme käsitellä henkilötietojasi myös väärinkäytösten selvittämiseksi, oikeuksiemme suojelemiseksi, puolustamiseksi tai täytäntöön panemiseksi viranomaismenettelyissä tai riitatilanteiden yhteydessä esimerkiksi sopimusvelvoitteiden noudattamisen osoittamiseksi tai oikeusvaateisiin vastaamiseksi. Näissä tilanteissa käsittely perustuu oikeutettuun etuumme pystyä osoittamaan toimintamme vaatimustenmukaisuus ja suojella asianmukaisella tavalla oikeuksiamme.

Rahanpesun ja terrorismin rahoittamisen estämistä koskeva lainsäädäntö velvoittaa meitä tunnistamaan asiakkaat sekä selvittämään heidän liiketoimintaansa ja asiakasyrityksen omistusta koskevia tietoja esim. tunnistaa poliittisesti vaikutusvaltaiset tai talouspakotteiden kohteena olevat henkilöt ja asiakasyrityksen tosiasialliset edunsaajat. Voimme käsitellä henkilötietojasi täyttääksemme myös muut lakiin perustuvat velvollisuutemme, kuten vastataksemme viranomaisten (esim. veroviranomaisen) pyyntöihin.

 7. MUUT TARKOITUKSET, JOIHIN OLET SUOSTUNUT

Voimme käsitellä henkilötietoja myös muuhun, yhteen tai useampaan nimenomaiseen, tarkoitukseen, jos olet antanut suostumuksesi tällaiseen käsittelyyn.

Markkinointiviestintä

Lähetämme sähköpostitse mainosviestejä, jotka yleensä sisältävät seurantateknologiaa (verkkojäljitteitä, evästeitä tms.). Niiden avulla saamme tietää, mitä viestille teet, esim. avaatko viestin ja mitä linkkejä mahdollisesti klikkaat. Kun seuraat lähettämässämme markkinointiviestissä olevaa linkkiä, käytämme evästettä kirjaamaan, mitä sivuja katsot ja mitä sisältöjä lataat Verkkosivuiltamme.

Voit itse määrätä henkilötietojesi käsittelystä markkinointitarkoituksiin. Voit pyytää meitä milloin tahansa lopettamaan markkinointiviestien lähettämisen klikkaamalla kaikissa tällaisissa viesteissä olevaa lopetuslinkkiä tai lähettämällä sähköpostia Yleisen Tietosuojaselosteen lopussa kerrottuun tietosuojan yhteydenottojen osoitteeseen. Tässä tapauksessa säilytämme vähimmäismäärän henkilötietojasi pystyäksemme noudattamaan antamaasi suoramarkkinointikieltoa.

Huomaathan, että vaikka pyytäisit suoramarkkinoinnin lopettamista, meidän on ehkä joissakin tapauksissa oltava sinuun yhteydessä muista syistä, joihin liittyen henkilötietojasi käsitellään, kuten esimerkiksi palveluiden toimittamiseen tai hintojen muutoksiin liittyen.

Muutokset Sidosryhmäselosteeseen

Voimme päivittää tätä Sidosryhmäselostetta tarvittaessa, jos se on tarpeen henkilötietojen käsittelyssä muuttuneiden toimintatapojen kuvaamiseksi. Tämä Sidosryhmäseloste on päivitetty viimeksi 20. toukokuuta 2024.

 

Tietosuojaseloste työnhakijoille

Soveltamisala

Tässä työnhakijoiden tietosuojaselosteessa (”Työnhakijaseloste”) kuvataan, miten Accountorin Ohjelmistoliiketoimintaan kuuluvat yhtiöt keräävät ja käsittelevät henkilötietojasi työhakemuksen ja rekrytoinnin yhteydessä. Luethan tämän Työnhakijaselosteen ja Accountorin Ohjelmistoliiketoiminnan Yleisen Tietosuojaselosteen tarvittaessa huolellisesti läpi ennen kuin lähetät meille työhakemuksen tai osallistut rekrytointiprosessiin.

Henkilötietojen kerääminen

Keräämme henkilötietoja eri tavoilla. Ensisijaisesti keräämme ja käsittelemme henkilötietoja, jotka

  • olet antanut meille rekrytointiprosessin aikana esim. ansioluettelossa, hakemuslomakkeella tai haastattelussa;
  • syntyvät rekrytointiprosessin yhteydessä esim. soveltuvuus- tai personallisuustesteissä; ja
  • saadaan julkisista lähteistä tai kolmansilta osapuolilta sovellettavan lainsäädännön mukaisesti kuten nimeämiltäsi suosittelijoilta, suorahakukonsulteilta, soveltuvuusarvioinnin tekevältä yritykseltä tai internet-sivustolta, johon olet viitannut tai jonka käyttämiseen olet antanut suostumuksesi.

Voimme yhdistää eri lähteistä saatuja henkilötietoja esim. julkisten lähteiden ja ansioluettelon tietoja.

Voit päättää olla antamatta meille henkilötietojasi, mutta emme ehkä pysty jatkamaan rekrytointiprosessia kanssasi.

Henkilötietoryhmät

Keräämme ja käsittelemme seuraaviin henkilötietoryhmiin kuuluvia henkilötietoja:

  • perustiedot, kuten nimi ja yhteystiedot (sähköposti, osoite, puhelinnumero) sekä syntymäpaikka ja -aika;
  • työhakemuksen ja ansioluettelon sisältämät tiedot sekä tässä yhteydessä esitetyt asiakirjat, esim. koulutustiedot, aikaisempi työkokemus, tutkinnot, kielitaito ja suosittelijat;
  • rekrytointiprosessin aikana kerätyt ja käsiteltävät tiedot, tieto rekrytoinnin etenemisestä, hakemusta ja mahdollista haastattelua koskevat muistiinpanot, tarvittaessa henkilö- tai soveltuvuusarviointitestiin liittyvät tiedot sekä suosittelijat; ja
  • muut tapauskohtaisesti määritellyt tiedot antamaasi suostumukseen perustuen soveltuvan lainsäädännön mukaisesti kuten luottotiedot tai henkilöturvallisuusselvitys.

Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus ja oikeusperuste

Keräämme ja käsittelemme vain henkilötietoja, jotka ovat tarpeellisia rekrytoinnissa ja työnhakijoiden soveltuvuuden arvioinnissa.

Henkilötietojasi käsitellään seuraavia tarkoituksia varten:

 

1. REKRYTOINTIPROSESSIN HALLINTA

Keräämme ja käsittelemme henkilötietoja rekrytointiprosessin hallitsemiseksi esim. työhakemusten käsittelyyn, rekrytoinnin etenemisestä tiedottamiseen, haastattelujen järjestämiseksi sekä ammatillisten ja henkilökohtaisten ominaisuuksien kartoittamiseksi ja testaamiseksi. Henkilötietojen käsittelyn perusteena on mahdollista työsopimusta edeltävien toimenpiteiden toteuttaminen meille lähettämääsi hakemukseen perustuvan pyynnön nojalla.

2. SOVELTUVUUDEN ARVIOINTI

Voimme käsitellä henkilötietoja arvioidaksemme soveltuvuuttasi kyseessä olevaan tehtävään arvioimalla työtapoja, henkilökohtaisia ominaisuuksia ja ammatillista pätevyyttä. Henkilötietojen käsittely perustuu oikeutettuun etuumme varmistaa onnistunut rekrytointi ja että hakijalla on tehtävään tarvittavat ominaisuudet ja ammattitaito.

Tietyissä olosuhteissa ja sovellettavan lainsäädännön sallimassa laajuudessa voimme myös suostumuksellasi käsitellä henkilötietoja luotettavuuden arviointiin tai henkilöturvallisuusselvitystä varten taikka tehdä asianmukaisia henkilö- ja soveltuvuusarviointitestejä työtehtäviin liittyvien edellytysten selvittämiseksi.

 

3. TULEVAT REKRYTOINTIPROSESSIT

Antamaasi suostumukseen perustuen voimme käsitellä henkilötietojasi tulevaisuudessa avoimeksi tulevia tehtäviä varten määritellyn ajan.

 

4. REKRYTOINTIPROSESSIN KEHITTÄMINEN JA TILASTOINTI

Henkilötietojasi voidaan käsitellä rekrytointiprosessin kehittämiseksi. Tämän lisäksi henkilötietojasi voidaan käsitellä tilastollisiin ja kirjanpidollisiin tarkoituksiin. Näissä tapauksissa käsittely perustuu oikeutettuun etuumme parantaa prosessiamme ja varmistaa tarvittavien tietojen kerääminen henkilöstöhallinnon tarkoituksiin kuten esimerkiksi raportointiin.

5. LAKIEN NOUDATTAMINEN

Voimme käsitellä henkilötietojasi täyttääksemme lakiin perustuvat velvollisuutemme, kuten vastataksemme viranomaisten pyyntöihin.

Suostumuksen peruuttaminen

Käsitellessämme henkilötietoja rekrytoinnissa suostumuksen perusteella sinulla on milloin tahansa oikeus peruuttaa antamasi suostumus. Jos haluat peruuttaa suostumuksesi, voit ottaa yhteyttä kyseisessä prosessissa käytetyn rekrytointikanavan kautta tai lähettämällä sähköpostia Yleisen Tietosuojaselosteen lopussa kerrottuun tietosuojan yhteydenottojen osoitteeseen.

Muutokset Työnhakijaselosteeseen

Voimme päivittää Työnhakijaselostetta tarvittaessa, jos se on tarpeen henkilötietojen käsittelyssä muuttuneiden toimintatapojemme kuvaamiseksi. Työnhakijaseloste on päivitetty viimeksi 20.5.2024.

 

Privacy Statement for Website Visitors and Website Cookies

Scope

This Privacy Statement for Website Visitors and Website Cookies (”Website Visitor and Cookie Statement”) describes how companies in Accountor Software Business collect and process your personal data and use cookies in relation to your use of their websites, such as this website or product or service specific websites (“Website”), in other words, when you

  • visit the Website, or
  • communicate or interact with us via the Website e.g. download material, subscribe to our newsletters, take part in a promotion campaign or give us feedback.

Please read this Website Visitor and Cookie Statement together with the General Privacy Statement, if necessary, before you visit our Website.

To read more about cookies, see the section in this Statement.

Collection of personal data

We collect your personal data through different means. Primarily, we collect and process data, which

  • is provided by you when you communicate with us, e.g. via chat, or do business with us like subscribe to our newsletter, contact us requesting an offer or provide information to us through forms available at the Website;
  • is generated when you visit our Website or use our services provided therein, e.g. when browsing, downloading brochures or searching information; and
  • is obtained from publicly available sources or third parties, where permitted by applicable law, e.g. Trade Register or technical data from analytics providers, advertising networks and search information providers.

We may combine the data collected about you from publicly available sources, and from our different interactions with you e.g. via e-mail or Website activity.

You may decide not to provide any personal data, but that may affect to the functionality of our Website or we will not be able to execute certain activities you have requested from us.

Personal data categories

The personal data we collect and process in our Website includes the following categories of data:

  • basic information, such as name, your title and relation to a company you represent and contact details (email, address and phone), or other identifiers;
  • marketing and communication data e.g. your interests and preferences, selections, marketing permissions and prohibitions;
  • your interaction and related records such as correspondence, your comments or responses to our surveys;
  • personal data generated in connection with the use of our services or collected while visiting our Website through cookies or otherwise e.g. user IDs, passwords, authentication details, and how you use the Website or our services;
  • technical data on browsing the Website e.g. login information, language, device ID and type, operating system, application settings as well as other data collected by means of cookies and similar technologies; and
  • other data, which is based on your consent and defined in detail on a case by case basis.

We may collect and use for any purpose aggregated data, where no natural personal may be identified. Examples of such data are statistical data or demographic data collected in connection with the use of our Website. 

 

Purpose and legal basis for processing personal data

We only collect and process personal data, which is needed for managing our relationship with you and for other relevant operational or commercial purposes, including the processing of personal data for anonymizing it.

Your personal data is processed for the following purposes:

 

1. RELATIONSHIP MANAGEMENT

The main purpose of processing personal data is to manage the relationship between us and you, or a company you represent, including managing and responding to your activities, asking your feedback or communicating with you. In these cases, our processing is based on the contract between you, or a company you represent, and us, or our legitimate interests to serve you based on your choices and provide you enhanced customer experience.

 

2. MARKETING AND ANALYTICS

We may market and inform you about our services. We may combine the data collected about you from publicly available sources, and from our different interactions with you. Further, your personal data may also be used for market research and customer surveys. Processing of personal data is based on our legitimate interest to collect and analyze relevant information to better understand our customers and develop relevant services.

Based on your consent we may store and access information, including personal data, on your device in order to create personalized ads profile and deliver relevant content at the Website (e.g. information and ads about our services) as well as to measure the effectiveness of the advertising. Respectively, your personal data may also be processed to develop and improve the Website, or for developing our own or our partners’ services.

 

3. WEBSITE ADMINISTRATION, INFORMATION SECURITY AND INTERNAL REPORTING

We process personal data to administer and maintain the Website, including hosting and delivering of content therein and for preventing faults and repairing thereof. Your personal data may be used to ensure the information security of the Website and any services provided, including prevention of possible frauds and relevant investigations. We may also generate internal reports for management purposes based on personal data. In these cases, the processing is based on our legitimate interest to operate business effectively and to ensure that the Website and provided services are appropriately protected. Our legitimate interest is also to collect and analyze necessary information to develop our operations e.g. functionality of the Website.

Based on your consent we may process personal data for measurement and reporting including statistical information about the use of our Website.

 

4. COMPLIANCE WITH THE LAW

We process your personal data in order to meet our statutory obligations e.g. to fulfil authorities’ requests based on the law.

 

5. OTHER PURPOSES YOU HAVE CONSENTED TO

We may process your personal data also for one or more specific purposes, if you have consented to such processing. Processing of data on browsing the Website and your preferences related thereto as well as sharing such data with nominated third parties is primarily based on your consent.

 

Use of cookies in the processing

We use cookies and other similar technologies (“cookies”) on our Website. Cookies are small text files placed on your device to collect and remember useful information, deliver relevant content, ensure the functionality of our Website and provide us information about the use thereof.  

When collecting personal data through cookies we are committed to, and working to adhere to the principles of the IAB Europe Transparency and Consent Framework. You may find information about the Framework [here].

Cookies may be placed by the Website indicated in a domain address, or with your consent by a nominated third party for the purposes, you have been informed about. Such third parties may be e.g. marketing networks, analytics or social media providers. Third parties may transfer data collected via cookies outside the EU or EEA.

Information on cookies used on a specific Website is available through Cookie Management Platform on each Website, where available. Click on the Privacy settings icon visible on the Website in question. We use following categories of cookies, which are described generally herein, on our Website:

STRICTLY NECESSARY COOKIES

These cookies are required for the Website to work and they cannot be disabled. They are usually only used when you access a site or use features that generate service requests, such as configure data protection settings, log in or use forms. You can set your browser to block these cookies or show an alert. However, some parts of the Website may not work if you do this. Processing of personal data is based on our legitimate interest to ensure functionality of the Website and its strictly necessary features.

MEASUREMENT AND ANALYTICAL COOKIES

Using analytical cookies enables us to track the number of users and traffic sources so that we can measure the effectiveness of ads and content provided at the Website. They help us to identify the popular and less popular sites as well as how the users move around the site or interact with ads and content. If you do not consent placing of these cookies, we won’t know e.g. when you have accessed our Website or which part you have visited.

FUNCTIONAL COOKIES

Functional cookies enable us to provide better and more tailored services, such as videos or a real-time chat or personalized ads. Data collected through functional cookies may also be used to improve the functionality of the Website or to improve or develop services provided. Such cookies may be set by us or a third party service provider, whose services have been added to our Website. If you do not accept such cookies, some or all of the features of the Website may not work properly.

 

ADVERTISING AND SOCIAL MEDIA COOKIES

These cookies have been set on our Website or in our services by our advertising partner or a social media service provider. They enable these companies to create a personalized ads profile of your areas of interest and show you adverts or social media contents accordingly. Sometimes, collected information may also determine the contents and messages you see on other sites. If you do not accept the cookies, you will not see tailored advertising on different websites or you may be unable to use sharing on social media.

Where available detailed information on specific cookies, strictly defined processing purposes and third party cookies is available in Cookie Management Platform, where your consent for placing the cookies is requested.   

 

RETENTION OF COOKIES 

Cookies remain on your device until they are expired or you delete them. The storage time for cookies on your device is divided into following two categories.

Session cookies

Session cookies are used to remember relevant settings of your browsing session. They are set per session, meaning that they last until you close your browser. Such cookies are not stored on the hard drive of your device.

Persistent cookies

Persistent cookies are typically used for targeted advertising or gaining insight on how you use our Website. Persistent cookies are stored on your hard drive in between browser sessions until you delete them or they reach their expiry date.

Information on retention time for each cookie is available through Cookie Management Platform on each Website, where available. Click on the Privacy settings icon visible on the Website in question.

 

MANAGEMENT OF COOKIES 

You can accept or refuse cookies or change your earlier choices through Cookie Management Platform at our Website, where available. To view or change your consent regarding cookies, click on the Privacy settings icon visible on the Website in question.

You can always disable cookies or clear your cookie history for all visited websites from your browser settings. You can usually find the navigation settings relating to cookies in the ”Options”, ”Tools” or ”Preferences” menus of the browser you use to access our Website.

Accepting cookies will enable you to get the best from our Website. If you refuse cookies, some aspects of Website site may not work on your device, and you may not be able to access all areas thereof.

To the extent applicable, we regularly request your consent for placing of cookies, and whenever there have been changes.

Third party links

The Website may include links to third-party websites, plug-ins and applications. You may manage third party cookies through your browser settings or, where applicable, in Cookie Management Platform at our Website. Clicking any other links or enabling those connections may allow third parties to collect or share data about you. These third parties typically base processing of your personal data on their legitimate interest. We do not control third-party websites and are not responsible for their data processing practices. Third parties may transfer the data collected via cookies outside the EU or EEA. Please check relevant information on third-party data processing from their websites.

Marketing communication 

We send commercial e-mails that may include technologies (web beacons, cookies or similar) that allow us to know what you do with the message (open, read etc.) and links you may click. When you click a link in our marketing e-mail, we will also use a cookie to log what pages you view and what content you download from our Website.

You may control the use of your personal data for direct marketing purposes. You can ask us to stop sending you marketing messages by following the opt-out links on any marketing message sent to you or by contacting us at the email address mentioned at the end of the General Privacy Statement at any time. In such case, we will retain minimum amount of personal data to respect your choice in order to avoid contacting you again.

Please note that even though you opt-out of direct marketing, we may need to contact and communicate with you in connection with the other purposes your personal data is processed for.

Changes to Website Visitor and Cookie Statement

We may update this Website Visitor and Cookie Statement at any time, if required in order to reflect the changes in our data processing practices. The last update was on May 20, 2024.

 

Privacy Statement for Customers and Business Stakeholders

Scope

This Privacy Statement for Customers and Business Stakeholders (”Stakeholder Statement”) describes how companies in Accountor Software Business (“Software Company”) collect and process personal data in following contexts:

  • marketing and sales of services;
  • customer agreements and customer management;
  • provision and use of services (e.g., access rights management)
  • acquiring services, vendor agreements and vendor management;
  • co-operation activities and stakeholder management;
  • sales opportunities and management thereof; or  
  • events organized by the Software Company and management thereof.

Please read this Stakeholder Statement together with General Privacy Statement, if necessary, before you start using our services or engaging in business with us.

Collection of personal data

We collect your personal data through different means. Primarily, we collect and process data, which

  • is provided by youwhen you communicate or do business with us, e.g. in connection with entering into a contract or in the process of knowing customer (Know Your Customer), when you buy our services or contact us for providing services, visit our premises or participate in our marketing or social media campaigns or other events;
  • is generated in different contextsg., when using or logging into our services, performing various transactions (e.g., paying bills) and making entries or participating an event organized by the Software Company; and
  • is obtained from other companies in Accountor Software Business, publicly available sources or third parties, where permitted by applicable laws, e.g. information obtained from the company you represent or with which you are otherwise connected to, from the Trade Register or other official registers, the Business Information System or other similar publicly available databases such as financial sanctions and the asset freezing registers.

We may combine the data collected from different sources, e.g. from publicly available sources, and from our different interactions with you e.g. in connection with entering into a contract or related to service provision and events.

You may decide not to provide any personal data to us, but that may complicate or prevent us doing business with you, or a company you represent, or executing certain activities you have requested from us.

Personal data categories

The personal data we collect and process includes the following categories of data:

  • basic information, such as name, title and your relation to a company you represent and contact details (email, address and phone), nationality and language preferences;
  • information relating to our relationship, such as service and order details, contract information, payment details, billing information or information related to your visit at our premises (such as surveillance camera footage, vehicle license plate number);
  • Information related to knowing the customer as required by applicable legislation, such as identification information, information on right to represent the company, basic information about the customer and related representatives, responsible persons and actual beneficiaries (including their personal identity numbers), as well as information whether some of the above persons or any individual otherwise closely associated with is to be categorized as a politically exposed person and the basis thereto, and sanction register information;
  • marketing data,g. product preferences, marketing permissions and prohibitions;
  • your communication and interactions with us as well as generated records and material,such as correspondence, service requests, call recordings, your contribution to  our campaigns (video, audio or other material e.g. content in social media) and events organized by us as well as entries on the use of individual’s rights;
  • service-related information, g. user IDs, passwords, and other authentication credentials as well as data generated in connection with service provision e.g., login information, and how services are used;
  • project related data, such as resourcing, assignments and hour bookings; and
  • other data, which is based on your consent and defined in detail on a case by case basis.

We may collect and use for any purpose aggregated data, where no natural person may be identified. Examples of such data are statistical data or demographic data collected in connection with service provision or events organized by us.  

Purpose and legal basis for processing personal data

We only collect and process personal data, which is needed for conducting our business, establishing and managing our business relationships and for other relevant operational or commercial purposes, including the processing of personal data for anonymizing it.

Your personal data is processed for the following purposes:

 

1. SALES AND CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT

We will process your personal data to sell our services and to manage customer relationship between us and you, or a company you represent, including entering into a customer relationship and for  customer support, invoicing and contracts. In these cases, our processing is based on the contract between you, or a company you represent, and us, or our legitimate interests to manage our customer relationship and to serve you based on your choices.

2. ACQUIRING SERVICES, COLLABORATION AND BUSINESS RELATIONSHIP MANAGEMENT

When acquiring services or in connection with collaboration projects, we may process your personal data to manage business relationship between us and you, or a company you represent, and related interactions, including managing invoicing, reporting and contracts. In these cases, our processing is based on the contract between you, or a company you represent, and us, or our legitimate interests to acquire services necessary for conducting our business and to collaborate with our selected partners as well as to manage associated business relationships.

3. SERVICE PROVISION

In connection with service provision we may process your personal data for offering and delivering services to you or the company you are representing, as well as to manage our projects and field operations, including access rights management, customer assistance and support, service requests and fault repair, invoicing and reporting. In these cases, our processing is based on the contract between you, or a company you represent, and us, or our legitimate interests to manage our service provision, projects, deliveries and field operations appropriately.

4. COMMUNICATION, MARKETING AND RELATED ANALYTICS

We may process personal data for marketing and informing you about services the companies in Accountor Software Business are offering or about them as a company. Such processing may also relate to producing material or content for marketing or social media campaigns. Your personal data may also be used for market research and customer surveys. In addition, personal data may be used for analytics in order to develop and improve customer or user experience, or our own or our partners operations. We may combine the data collected about you from publicly available sources, and from our different interactions with you. Processing of personal data is based on the contract between you, or a company you represent, and us, or our legitimate interest to have relevant information at hand to better understand our stakeholders, e.g. customers, and to promote our services and to develop our operations.  

You may object to the processing of your personal data for direct marketing at any time (please see General Privacy Statement section of “Your rights”).

5. SERVICE DEVELOPMENT, INFORMATION SECURITY AND REPORTING

Your personal data is processed to ensure the quality and information security of our services. Further, we may process personal data for analyzing and developing our services and operations such as to create new features to our products, automate our operations, train artificial intelligence or to improve our processes as well as for statistical purposes e.g. for managing our business. In these cases, the processing is based on our legitimate interest to ensure that our services have an adequate level of information security and to provide our services effectively by utilizing available technologies as well as to assure competitiveness of our services and operations.

6. ENFORCEMENT OF OUR LEGAL RIGHTS AND COMPLIANCE WITH THE LAW

We may also process your personal data for the purpose of investigating misconduct and for protecting, defending, or enforcing our rights in official procedures or disputes, such as for demonstrating compliance with our contractual obligations or responding to legal claims. In these situations, the processing is based on our legitimate interest being able to demonstrate compliance of our operations and protect our rights in an appropriate manner.

Legislation regarding the prevention of money laundering and terrorist financing obliges us to identify our customers and to find out information about their business and the ownership of customer company, e.g., to identify politically exposed persons or persons subject to financial sanctions as well as actual beneficiaries of the customer company. We may process your personal data in order to fulfill also other statutory obligations such as to respond authorities’ (e.g. tax authority) requests based on the law.

7. OTHER PURPOSES YOU HAVE CONSENTED TO

We may process your personal data also for one or more specific purposes, if you have consented to such processing.

Marketing communication

We send commercial e-mails that typically include tracking technologies (web beacons, cookies or similar) that allow us to know what you do with the message e.g., whether you open the message or click any links. When you click a link in a marketing e-mail you receive from us, we will also use a cookie to log what pages you view and what content you download from our Website.

You may control the use of your personal data for direct marketing purposes. You can ask us to stop sending you marketing messages by following the opt-out links on any marketing message sent to you or by contacting us at the email address mentioned at the end of the General Privacy Statement at any time. In such case, we will retain minimum personal data to comply with your choice in order to avoid contacting you again.

Please note that even though you opt-out of marketing, we may need to contact and communicate with you in connection with the other purposes your personal data is processed for, e.g. in connection with service delivery or due to price changes. 

Changes to Stakeholder Statement

We may update this Stakeholder Statement at any time, if required in order to reflect the changes in our data processing practices. The last update was on May 20, 2024.

Privacy Statement for Applicants

Scope

This Privacy Statement for Applicants (”Applicant Statement”) describes how companies in Software Business (“Software company”) collect and process your personal data in connection with your job application and the recruitment process.

Please read this Applicant Statement together with Accountor General Statement, if necessary, before sending a job application or entering a recruitment process with us.

Collection of personal data

We collect your personal data through different means. Primarily, we collect and process data, which

  • is provided by you in connection with the recruitment process e.g., when you provide your CV, fill out an application form or provide information about you in an interview;
  • is generated during the process e.g., in an aptitude or personality test: and
  • is obtained from publicly available sources or third parties, to the extent permitted by applicable laws e.g., from your referees, recruitment consultants, assessment companies or an external website that you have referred to, or use of which you have consented.

We may combine the data collected from different sources, e.g., from publicly available sources, and from your CV.

You may decide not to provide any personal data to us, but we may not be able to proceed the recruitment process with you. 

 

Personal data categories

The personal data we collect and process includes the following categories of data:

  • basic information, such as name and contact details (email, address and phone), and date and place of birth;
  • information contained in your job application and cv as well as documents presented in that context, e.g., information about your education, previous work experience, qualifications, language skills and references;
  • information collected and processed during the recruitment process, e.g., information about the progress of the recruitment process, notes concerning your application and possible interviews, information concerning possible personality assessment or aptitude tests, and references; and
  • other data, which is based on your consent and defined in detail on a case-by-case basis such as information on credit checks or security clearance in accordance with applicable laws.

Purpose and legal basis for processing personal data

We only collect and process personal data, which is needed for recruitment purposes and evaluating suitability of the applicants.  

Your personal data is processed for the following purposes:

 

1. MANAGING RECRUITMENT PROCESS

We collect and process personal data, which is needed for managing the recruitment process such as to handle job applications, to inform applicants about the progress of recruitment, to arrange interviews and to examine and test professional and personal capabilities. The legal basis for processing personal data is to take steps prior to entering into a possible employment contract at your request by submitting your job application to us.

 

2. SUITABILITY ASSESSMENT

We may process your personal data to assess your suitability for an open position by evaluating your working methods, personal characteristics and professional competence. Such processing is based on our legitimate interest to ensure successful recruitment and that necessary capabilities and competences required in the given position are fulfilled by an applicant. 

Under specific circumstances and to the extent permitted by applicable laws, we may also process personal data based on your consent for a reliability assessment or security clearance or to perform appropriate personality and suitability assessment tests to ensure that the prerequisites related to the given position are met.

 

3. FUTURE RECRUITMENT PROCESSES

With your consent we may process your personal data for future open positions for a specified time period.

 

4. DEVELOPMENT OF RECRUITMENT PROCESS AND STATISTICS

We may process your personal data to improve our recruitment process. In addition, personal data may be processed for statistical and recordkeeping purposes. In these cases, the processing is based on our legitimate interests to improve our processes and to ensure collection of necessary information for HR management purposes such as reporting.

 

5. COMPLIANCE WITH THE LAW

We may process your personal data in order to meet our statutory obligations such as to fulfil authorities’ requests based on the law.

 

Consent withdrawal   

If you have provided your consent to the collection and processing of your personal data in connection with the recruitment process, you have the right to withdraw your consent for that specific processing at any time. If you wish to withdraw your consent, you may contact the recruitment channel used in the given process or by contacting us at the email address mentioned at the end of the General Privacy Statement at any time.

 

Changes to Applicant Statement

We may update this Applicant Statement at any time, if required, in order to reflect the changes in our data processing practices. The last update was on May 20, 2024.